Aastal 2019 ostis ja seejärel renoveeris Lodjaselts sisevete pikima laeva, liivapraami Koit, mis on ühtlasi Eesti Suurjärvistu viimane kaubalaev (pikkus 35 m, laius 7,5 m, kandevõime 200 t). Koit on kohalik toodang, ta ehitati koos 6 sõsarlaevaga 1973. a praeguse avaturu taga asunud laevaremonditehases II Maailmasõja käigus Peipsile toodud sakslaste suurtükipargaste järgi.
Lodjaselts sai 2021 oktoobriks laeva renoveeritud ja sõidukorda ning Koit alustas Peipsil Piirissaare ja mandri vahelise väina Eesti Väravate süvendustöödel liivavedu. Laev võtab pardale korraga 100m3 liiva. Võrtsjärve-Emajõe-Peipsi piirkonna ehk Eesti Suurjärvistu laevateede süvendamine on üle 10 aasta olnud takistatud, kuna pole olnud ühtegi suurt töökorras laeva, millega süvendamisel väljakaevatavat setet ära vedada. Koidu renoveerimisega sai see mure murtud ja laeval on ees lai tööpõld.
Koit on Tartus ehitatud ajalooline laev ja seega osa Eesti Suurjärvistu laevanduspärandist.Koiduga sarnaseid laevu ehitati Tartu sadamas 70-ndatel 7 tükki ja Koit on ainus, mis nendest veel Eesti vetes alles on.
Peipsil puudub laevade jaoks mereühendus ja nii suuri laevu maad mööda Peipsile tuua ei saa. Ainus võimalus on ehitada laev valmis kohapeal, mis on väga kulukas.
See asjaolu muudab suurte ajalooliste raudlaevade alleshoidmise eriti vajalikuks.
Koidu renoveeris Lodjaselts ilma toetusteta. Kõige suuurema panuse laevaremondi eelarvesse andsid lodjasõitjad ja uue lodjakoja külastajad.
ERR videoklippi Koidu tegemistest vaata siit!
Peale 148 koormat liivavedu Eesti Väravatest sõitis Koit esimesel advendi lumesajus Laaksaarest koju Tartusse, millest valmis ka vahva video.